Σήμερα , Πέμπτη 6 Σεπτέμβρη 2007, συνεδρίασε το ΔΣ του ΣΦ Γεωλογικού.
«Μετά από τις δεκάδες αποφάσεις του Συλλόγου Φοιτητών, που καταδίκαζαν το νομοσχέδιο «Περί Διασφάλισης Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση», τη γνωστή αξιολόγηση, με καμιά απόφαση υπέρ της τον τελευταίο χρόνο, θεωρούμε ότι ο Σύλλογος Φοιτητών δεν μπορεί να έχει εκπροσώπους σε μια Επιτροπή που έχει σκοπό την προώθηση ακριβώς αυτού του νομοσχεδίου. Ως ΠΚΣ, το έχουμε δηλώσει ανοιχτά και στις ΓΣ του Συλλόγου μας, και στη Συνέλευση του Τμήματος, ότι αυτή η επιτροπή δεν θέλουμε καν να υπάρχει, λογίζοντας πάντα τα πάντα με γνώμονα τις ανάγκες για μια ενιαία πραγματικά ανώτατη εκπάιδευση, δικαίωμα για τα παιδιά κάθε λαϊκής οικογένειας, δημόσια και δωρεάν. Αυτά είναι τα κυρίαρχα δικαιώματα που πλήττει η –δοκιμασμένη πλέον- «αξιολόγηση» της ιδιωτικοποίησης, εμπορευματοποίησης και υποχρηματοδότησης.
Αν και η σύσταση της επιτροπής είναι απόφαση της ΓΣ τμήματος, δε νοείται σ’ αυτή συμμετοχή φοιτητών μετά από τις αποφάσεις των ΓΣ του Συλλόγου μας.»
Καταθέτει ψήφισμα η ΕΑΑΚ:
«Ο ΣΦ Γεωλογικού τον τελευταίο χρόνο μέσα από τις μαζικότερες ΓΣ που έχει κάνει, έχει πολλαπλές φορές τεθεί ενάντια σ τα νέα νομοσχέδια Αναθεώρησης του άρθρου 16, εφαρμογή συστήματος πιστωτικών μονάδων, τους ήδη ψηφισμένους νόμους για Νόμο Πλαίσιο, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ, ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ και τη γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Αυτή τη στιγμή μέσα στο τμήμα γίνεται μια προσπάθεια να περάσει αυτή η πολιτική που τόσο καιρό πολεμάμε. Γινεται προσπάθεια για εφαρμογή του νόμου της ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ και συγκρότηση επιτροπής της.
Ο ΣΦ Γεωλογικού όχι μόνο δε θα συναινέσει σε οποιαδήποτε τέτοια πράξη αλλά θα εμποδίσει και έμπρακτα οποιαδήποτε τέτοια προσπάθεια.»
«Το νομοσχέδιο «περί διασφάλισης ποιότητας»-αξιολόγηση το γνωρίζαμε. Η αποστολή των σχετικών εντύπων για το πώς θα λειτουργεί μας έλυσε όλες τις απορίες.
Γνωρίζοντας τα αποτελέσματά της σε εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού, με αποτέλεσμα τη διακοπή λειτουργίας πανεπιστημίων καθώς και τη δημιουργία ιδρυμάτων-καταστημάτων στον τομέα εμπορίας τίτλων σπουδών, δίνει στην πράξη τους λόγους για τους οποίους μια συνεπής παράταξη που αγωνίζεται για πτυχία με αξία και απόκτηση και πρόσβαση μιας πραγματικά ανώτατης εκπαίδευσης, πρέπει να σταθεί εμπόδιο στην εφαρμογή της.
Ακόμα, τα αποτελέσματα της υποχρηματοδότησης και περικοπών χρηματοδότησης σε ελληνικά εκπαιδευτικά και επιστημονικά ιδρύματα και ινστιτούτα, με τρανταχτό παράδειγμα την περικοπή κατά 50% της συνολικής χρηματοδότησης του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, μετά την «αξιολόγησή» του, μας κάνει να στεκόμαστε με μεγαλύτερο θάρρος και σιγουριά απέναντί της.
Για εμάς αξιολόγηση γίνεται μόνο στην αξιολόγηση των αναγκών και όχι της ικανότητας αυτοδιαχείρησης και των ελλειπών υποδομών. Για εμάς η μόνη αξιολόγηση είναι η αξιολόγηση της πολιτικής της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της ΕΕ. Εκεί ο βαθμός που τους βάζουμε, όλοι οι φοιτητές, δεν μπορεί να διαφέρει από μια αρνητική βαθμολογία.
Θεωρούμε ότι, με βάση τις αποφάσεις του Συλλόγου μας δεν τίθεται θέμα για συμμετοχή φοιτητών στην επιτροπή αξιοόγησης.
Τέλος, ρωτάμε τη στάση των παρατάξεων του δικομματισμού, της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ, απέναντι στη συγκεκριμένη εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και απέναντι στις αποφάσεις του Συλλόγου μας.»
ΠΚΣ 2
ΑΓΕΣ 1
«Σε μια τόσο κρίσιμη κατάσταση όπως είναι αυτή της εφαρμογής ενός αντιφοιτητικού και αντιεργατικού νόμου το να τοποθετείσαι υπέρ άμεσα ή έμμεσα στην εφαρμογή αυτής της πολιτικής είναι ξεκάθαρα πράξη ενάντια στο σύλλογό σου. Μετά από 2 από τα μεγαλύτερα κινήματα στην ιστορία του φοιτητικού κινήματος οποιοσδήποτε δεν παίρνει ξεκάθαρη θέση ενάντια σε αυτούς τους νόμους υιοθετεί ξεκάθαρα πολιτική της παραδοσιακής δεξιάς. Όλες οι παρατάξεις καλούνται να διαλέξουν με ποιους είναι, με τους αγώνες ή με το κεφάλαιο.»
«Η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ δεν τοποθετούνται για τη στάση τους απέναντι σε ένα τόσο σημαντικό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Αρκούνται στο να καταψηφίσουν βασικά λαϊκά δικαιώματα και να γυρίσουν την πλάτη, χωρίς καν να δικαιολογήσουν τη στάση τους, στις αποφάσεις του συλλόγου.
Αυταπάτες δεν υπάρχουν, ή με το κεφάλαιο ή με τους εργάτες και η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ έχουν ξεκαθαρισμένη τη θέση τους απέναντι στο ερώτημα. Συνεχίζουν να την ξεκαθαρίζουν καθημερινά και εμείς τους ξεσκεπάζουμε αντιπαλεύοντας την πολιτική που με περισσό θάρρος στηρίζουν.
Είναι στο χέρι πλέον του φοιτητικού κινήματος να τους απομονώσει, να τους γυρίσει την πλάτη, ανοίγοντας το δρόμο για τη διεκδίκηση κυρίαρχων λαϊκών αναγκών ανατρέποντας τους συσχετισμούς που τόσο πολύ έχουν κοστίσει στο ίδιο, τον κάθε φοιτητή και την οικογένειά του.»
ΥΠΕΡ: ΕΑΑΚ 1
ΠΚΣ 2
ΑΓΕΣ 1
ΚΑΤΑ: ΔΑΠ-ΝΔΦΚ 4
Ταμίας – Μεσημέρη Μ.
«Ο Σύλλογος έχει πάρει τον τελευταίο χρόνο 10αδες αποφάσεις για αποτροπή της εφαρμογής των νόμων, άρα ο σύλλογος θα βρεθεί μπροστά σε κάθε προσπάθεια για συγκρότηση επιτροπής Αξιολόγησης. Οι συνάδελφοι της ΔΑΠ αλλά και της ΠΑΣΠ τοποθετήθηκαν ξεκάθαρα υπέρ της εφαρμογής της Αξιολόγησης, τοποθετήθηκαν ξεκάθαρα κατά και ενάντια του συλλόγου.»
«Η ΠΑΣΠ έχει εκφράσει ξεκάθαρα την θέση της για την Αξιολόγηση και μέσα από τις Γενικές Συνελεύσεις. Θέλουμε μια αξιολόγηση στην οποία η γνώμη του φοιτητή θα έχει βαρύτητα. Μια αξιολόγηση η οποία θα ενισχύσει τα τμήματα αν υπάρχουν προβλήματα σε αυτά. Δεν θέλουμε μια αξιολόγηση με τιμωρητικό ρόλο, αλλά με ρόλο αρωγού. Πιστεύουμε ότι από τη στιγμή που υπάρει αυτή η επιτροπή, έστω και με αυτή τη μορφή, πρέπει να παρεβρίσκονται εκπρόσωποι φοιτητών, για να μην λαμβάνεται καμιά απόφαση ερήμην αυτών.»
«Η δράση και ενέργειες της επιτροπής στην οποία δεν θα συμμετέχει κανένας φοιτητής, νομιμοποιώντας το δίκιο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, δε θα μένει ανεξέλεγχτη. Θα ελέγχεται και θα εμποδίζεται από τη στάση και δράση του Συλλόγου.»
«Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ σεβόμενη την απόφαση του Σ.Φ.Γεωλογικού προτείνει στις συνεδριάσεις της επιτροπής αξιολόγησης να παρευρίσκονται ένα μέλος από κάθε παράταξη του Δ.Σ. ώστε έτσι να μπορούμε να έχουμε πλήρη άποψη των αποφάσεων και όσων πρόκειται να γίνουν απ’ αυτή.»
«Για να ελέγχεται η δράση της επιτροπής από το Σύλλογο που στέκεται με συνέπεια απέναντι στη σύσταση και λειτουργία της, προτίνουμε κάθε φοιτητής να έχει το δικαίωμα να παρακολουθεί τις συνεδριάσεις της.»
Τοποθέτηση ΕΑΑΚ:
«Το να λες ότι θα ελέγχεις τη δράση μιας τέτοιας επιτροπής σημαίνει ότι συναινείς με τη δημιουργία της. Για μας ο σύλλογος δεν πρέπει να νομιμοποιεί τέτοιες επιτροπές συμμετέχοντας με ένα τρόπο συνδιαχειριστικά μέσα σε αυτές αλλά να μην τις αφήνει να συνεδριάσουν εξ’ αρχής.»
«Είναι ένα γεγονός τραγικό ότι ένα τέτοιο νομοσχέδιο δεν αποτράπηκε στην ώρα του από ένα ισχυρό φοιτητικό κίνημα, όπως πολλά ακόμα. Για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας, όμως, δεν χρειάζονται αγωνιστικά προσχήματα και συμβολικές πράξεις, μα συνεπής αγωνιστική στάση και διαρκής δράση. Αν θέλουμε να χτυπήσουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική είναι ζήτημα να χτιστεί εκείνο το μαζικό κίνημα και η μαζική δράση που έχουμε ανάγκη. Με σπασμωδικές ενέργειες και υπερ-επαναστατικές κορώνες δε λύνεται κανένα ζήτημα στην ουσία του, παρά μόνο εκτονώνεται η συσσωρευμένη αγανάκτηση. Αν θέλουμε να είμαστε τόσο αγωνιστές και επαναστάτες που καμιά διαδικασία να μην προχωράει βρισκόμαστε άμεσα στο χρέος ανατροπής της ίδιας της πολιτικής του κεφαλαίου. Αυτό γίνεται όμως –και πρέπει να το ξέρουμε- μαζικά, απ’ όλο το λαό. Από τη μαζικότητα και οργάνωση του φοιτητικού αγώνα θα εμποδιστούν τα νέα μέτρα και όχι από σπασμωδικές, μεμονωμένες και εκτονωτικές δράσεις διαμαρτυρίας. Για το λόγο αυτό επιθυμούμε όλους τους φοιτητές να σταθούν μπροστά στην ευθύνη τους, τους δίνουμε το βήμα.»
ΔΑΠ-ΝΔΦΚ 4
ΠΑΣΠ 1
ΠΚΣ 2
ΛΕΥΚΟ: ΕΑΑΚ 1
ΑΓΕΣ 1
«Ψηφίζουμε κατά και στα 2 αντιπαραθετικά ψηφίσματα της ΔΑΠ και ΠΚΣ καθώς δεν θέλουμε να αφήσουμε πρώτα να συγκροηθεί η επιτροπή και μετά μέσα από αυτή συνδιαχειριστικά να την αλλάξουμε. Μια τέτοια επιτροπή δεν πρέπει να αφήσει ο σύλλογός μας να συγκροτηθεί εξ’ αρχής όπως σαφέστατα λέει και το ψήφισμα που κατεβάσαμε. Άμα παλέψεις μέσα από μια τέτοια επιτροπή τη νομιμοποιείς και την αφήνεις να κάνει τη δουλειά της. Δεν είναι σε καμιά περίπτωση σπασμωδική κίνηση να προσπαθείς να αποτρέψεις εξ’ αρχής τη δημιουργία της κεθώς αντιλαμβάνεσαι πως αν αρχίσει η λειτουργία της θα έχει αρχίσει ήδη η λειτουργία της Αξιολόγησης.»
«Πιστεύουμε ότι, όπως στο Δ.Σ., οι παρατάξεις εκπροσωπούν το σύνολο των φοιτητών, έτσι και στην συνεδρίαση για την αξιολόγηση αρκούν, ένας ακπρόσωπος από κάθε παράταξη.»
«Γνωρίζουμε όλοι μας ότι οι παρατάξεις στο ΔΣ εκπροσωπούν φοιτητές και ότι το ΔΣ είναι ένα όργανο το οποίο λογοδοτεί στη ΓΣ της σχολής. Σύμφωνα λοιπόν με τις επανηλημένες αποφάσεις που πάρθηκαν από τις ΓΣ του τμήματος οι φοιτητές που το απαρτίζουν αποφασίζουν κατά πλειοψηφία ότι δεν θέλουν την αξιολόγηση μέσα στο τμήμα μας. Οπότε σαν εκπρόσωποι των φοιτητών δεν βρίσκουμε λόγο σύστασης της επιτροπής. Οπότε κάθε σύσταση τέτοιας επιτροπής ή παραπλήσιας επιτροπής εάν και εφόσον υπάρχει απόφαση Γ.Σ. δεν πρόκειται να συσταθεί.»
«Μετά από ένα τεράστιο σε διάρκεια ΔΣ, τρεις παρατάξεις μιλούν ακόμα για εκπροσώπους. Τίθεται κι ένα θέμα κατανόησης κειμένου, όχι μόνο της πολιτικής κατάστασης. Όσο για τις αριστερές κορώνες των ΕΑΑΚ, με τον ίδιο τρόπο ας διακόψουν τη λειτουργία του αστικού υπουργείου Παιδείας, μόνο που τέτοιος στόχος δεν τίθεται από τις ευκαιριακές αντιλήψεις τους. Βρισκόμαστε, ξανά σε μια κατάσταση αποπροσανατολισμού, από τη μια ΔΑΠ και ΠΑΣΠ να στηρίζουν την επιτροπή αξιολόγησης και από την άλλη τα ΕΑΑΚ να προτίνουν την απαιτητικότητα για τη «μαγική» εξαφάνισή της.
Εμείς, για τελευταία φορά, το λέμε ξεκάθαρα: Η απόκρουση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής θέλει δουλειά, στην οργάνωση του αγώνα στη μαζικοποίησή του, εμείς είμαστε συνεπείς στο χρέος μας και θα συνεχίσουμε να βαδίζουμε σ’ αυτό το δρόμο, της οργάνωσης του αγώνα. Η διεκδίκηση δικαιωμάτων δε γίνεται σε τραπέζια και γι’ αυτό δεν έχουμε εκπροσώπους να παζαρεύουν τις ανάγκες μας, ούτε και με ακτιβιστικού τύπου ανούσιες εκτονωτικές ενέργειες. Το μόνο που αναγνωρίζουμε στα ΕΑΑΚ είναι η καλοπροαίρετη στάση που όμως εγκλωβίζεται στα πλαίσια της ευκαιριακής δράσης βιτρίνας, σε αντίθεση με τη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ, που συνειδητά στηρίζουν αυτές τις επιλογές.
Το ζήτημα κρίνεται πλέον στην ευθύνη των φοιτητών. Στεκόμαστε όρθιοι μπρος στο χρέος της πρωτοπορίας στην οργάνωση του πιο μεγάλου αγώνα.»
Θεοδωρίδης Σπύρος
Ανδρέου Γιώργος
Μεσημέρη Μαρία
Κεχαγιάς Γιώργος
Ζέρβας Γρηγόρης
Ναθαναήλ Κατερίνα
Λακασά Νατάσα
ΕΑΑΚ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου